FAQ

Vanliga frågor!

Varför går min robot inte på den svarta mattan?

Mamibot-robotar kanske inte fungerar på vissa mörka eller svarta ytor. Fallsensorer som upptäcker ett steg eller en kant från vilken roboten kan gå ner kan upptäcka mörka färger om det finns risk för att falla, och roboten kanske inte går vidare för att rengöra dem. När denna situation inträffar försöker Mamibot undvika mörka ytor genom att vända eller ger felmeddelande Er08 (fallfelmeddelande).

Hur tar man bort Mamibots robotschema?

På PreVac-modeller trycker du två gånger på ”Plan” -knappen på fjärrkontrollen och ser till att trycken på roboten är registrerad och att roboten ger pip eller röståterkoppling. På ExVac-modeller, tryck och håll inne schemaläggningsknappen. Roboten meddelar dig när schemat har tagits bort.

Dessutom måste det kontrolleras att inget schema har tilldelats roboten från mobilapplikationen.

Vad och hur behöver jag ta hand om min robot?

Ungefär en gång i månaden kan du kontrollera hjulen på din robotdammsugare. Se till att de inte har håret lindat runt sig eller att det inte finns sand, grus eller någon annan klump mellan dem. Om du har krullat håret kan du ta bort det med den medföljande rengöringskniven.

Våra robotdammsugare har en huvudborste som går ut ur roboten. När du har tagit bort robotens huvudborste, använd en sax eller den speciella kniv som medföljer robotdammsugaren för att ta bort håret.